necesito ajuda
hola, tinc 13 anys y tinc molta por a fer-ho amb la meva parella, em fara mal ?
disfrutare ? em quedare embarassada ? necesito ajuda urgent
moltes gracies, abraçades !!!
Anissa Ouali

Hola Osita14!!
Molts dubtes i no és gens estrany! Primer de tot el més important és sentir-se preparat/da, per tant no has de tenir pressa, com tu has dit tens 13 anys. Això no vol dir que és qüestió d'edat, tot i que és important, però no t'has d'atabalar.
Si tens por, potser això et diu que no és el moment, que primer de tot necessites seguretat, confiança en tu i en l'altre, i sobretot conèixer. Abans de pensar a tenir penetració, heu jugat? petons, carícies, conèixer el cos de l'altre...
Tot això és el que realment t'ajudarà a desfer-te de la por, a disfrutar, i que no faci mal.
El dolor apareix quan hi ha molts nervis, tensió o por!, perquè la musculatura de la vagina es tensa.
La sexualitat ens ajuda a conèixer el propi cos, però també cal ser responsable, per això la seguretat ha d'estar sempre present. El preservatiu és el mètode que ajuda a protegir l'embaràs no desitjat i les infeccions. Però cal utilitzar-lo adequadament, et deixo un enllaç dels passos a seguir:
Espero haver-te ajudat! Un petonas!
Anissa Ouali, @AniOuali