Pildora anticonceptiva
Hola! Tinc un dubte sobre la pildora anticonceptiva.
Fa dos dies vaig anar al ginecoleg a que em receptés pildores anticonceptives ja que tinc ovaris poliquistics i me les va receptar com a tractament, llavors la meva ginecologa em va dir que me les podia començar a pendre encara que no m'hagues de baixar la regla, que tindria el mateix efecte, me les vaig començar a prendre el dia 16, osigui dimarts. El meu dubte es, a part de que sé que em vindra tard la regla, quan estic protegida en quant a relacions sexuals? Ella em va dir que en una setmana estaria protegida pero vull tenir també la teva opinió ja que em fa molta por quedar-me embarassada pero tenint pastilles la veritat es que no utilitzaré condó, conec molt be al meu novio i porto molt de temps amb ell i sé que no té res, aixi que bueno, que m'enrollo molt, quan estaré protegida? Les pastilles es diuen ovoplex.
Anissa Ouali

Hola!!
Moltes gràcies per compartir el teu dubte amb nosaltres, ja que és molt important!
Les pastilles anticonceptives, com tu has dit, a més de ser un mètode de prevenció de l'embaràs el metge les pot receptar per altres situacions com són els ovaris poliquístics.
Si la teva ginecòloga t'ha comentat que al cap d'una setmana ja funcionen de manera segura front l'embaràs, no tens per què patir. D'altra banda, nosaltres sempre recomanem esperar un cicle menstrual, és a dir, esperar que vingui la proera regla després de començar a prendre les pastilles. Ja que això t'ajudarà a conèixer com funciona el teu cos a partir d'ara, i evitar-te angoixes i dubtes!
Si t'ajuda a estar més tranquil·la, espera a veure com et vas sentint, agafar l'hàbit de les pastilles i mentre utilitzar el preservatiu!
Ja ho has dit en el teu missatge, però recordeu que les pastilles no protegeixen de les infeccions!
Una forta abraçada!
Anissa Ouali, @AniOuali