És urgent siusplaau. 12345678910
Tinc un problema...
Ja fa un any que surto amb un noi molt maco i responsable, i ja portem temps fent-ho, el problema és que fa dos mesos ho vam fer i ens va semblar que el preservatiu tenia un foradet, i sense dubtar-ho em vaig prendre la pastilla del dia després, però aquesta em va provocar com un abançament de la regla i un retard a la vegada, em va venir com dues vegades seguides, em va venir, va estar un parell de dies que res i l'endemà em va tornar a baixar una mica més forta del habitual, en total això de venir parar i tornar va durar dues setmanes senceres!
Ara ve el problema, després de tot això em va marxar i tal. Ho vam tornar a fer i no vam detectar cap risc d'embaraç, però clar tot és possible i ara estic molt preocupada perquè quan va arribar el dia que tocava que em vingués la regla no em va venir i ara ja fa més d'un mes que no em ve, fa com una setmana o així que tinc tots els simptomes de la regla, mal de panxa, estic més sensible, m'han cresctu molt els pits i tal, però no em ve de cap manera i em mata la preocupació, no sé si podria haver-me quedat embaraçada... Vosaltres què opineu??
Per cert també m'agradaria saber per si de cas i a catalunya està permès l'abortament a la meva edat (14).
(Segurament m'he fet molt pesada però és perquè no s'escapi cap detall que pugui influir)
Moltes gràcies!
Anissa Ouali

Hola Nonipoc!!!
Amb el teu missatge ja es veu que estàs molt i molt preocupada, fins i tot, m'atreviria a dir que amb certa ansietat! Aquesta situació i tenint en compte que en l'última menstruació et vas prendre la pastilla de l'endemà, no és gens estrany que la teva regla s'estigui endarrerint.
Com tu has dit, és molt important controlar que el preservatiu no s'hagi trencat i que la relació no sigui de risc (i en el cas que si, buscar els mètodes d'urgència). Pel que dius, en l'última relació, no va haver-hi risc. Per tant no té per què haver-hi embaràs.
Però des d'aquí no et podem donar una resposta 100% segura, i si l'angoixa no marxa, el que més et pot ajudar és sortir de dubtes! Pots fer una visita a l'espai jove de la teva població o tarda jove del teu cap (pots anar sense pares) i parlar o que et derivin amb la infermera, d'altra banda també existeixen les proves d'embaràs que es poden trobar a les farmàcies.
Pel que fa a l'avortament, has de tenir en compte que els menors d'edat necessiten l'autorització dels pares.
Esprem haver-te ajudar i orientat una mica amb la resposta! Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali