SENSE CONDÓ?
holaa, tinc novio des de fa temps i tenim relacions sexuals SEMPRE amb preservatiu, mai ho he fet sense. Ara bé, des de fa un temps em plantejo la possibilitat de fer-ho sense, ja que les meves amigues em diuen que és molt millor i que elles fan la marcha atras i mai els hi ha passat res. M'agradaria provar-ho sense, però sé que hi ha risc d'embaràs, però cada vegada tinc més temptació de fer-ho sense!! Què faig?!
IESP

Hola Laura!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP.
El que diuen les teves amigues no és cert.. Potser només han tingut sort fins ara!
Quan es fa la "marxa enrere", hi ha risc de transmetre infeccions (ja que el preservatiu és l'únic que atura aquesta transmissió) i d'un embaràs, degut al líquid preseminal. Aquest líquid surt abans de semen, no es nota (osigui, no es pot controlar) i ja té espermatoziodes. A més, una persona jove té el ssitema reproductor molt sa, fent que encara sigui més fàcil quedar-se embarassada...
Per gaudir i tenir plaer, les persones necessitem estar tranquil.les: i aquesta seguretat la dóna el condó! ;)
Gràcies per la teva consulta! :)
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat