es pot fer voluntariament retrasar la regla? urgeeentissim 2222222222222
vereu primerament dir-vos que perque la regla surt tant irregular fa mes d'un any que la tinc i sempre be irregularment i sempre als moment més inesperats
la cosaa es...que em va venir el 17 de gener i daqui do res em tornara a vindre o no, qui sap, però aquest cap de setmana tinc competició de natació i si em ve aquest dia ? no em ser posar tampoons tinc pooor moltaaaaa sol tinc 14 anys es pot fer que vingui més tard? o més pronte? i perque surt tan irregularment em refereixo a no ser un mes exacte em tarda mooolt més com a un mes i mig en venir si us plau ajuda
IESP

Hola Maria!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP.
Em sap greu, perquè entenc que vulguis que no et vingui la regla aquest cap de setmana, però no es pot fer res per a que trigui més dies en venir... És un procés hormonal que els primers anys sol ser molt irregular i hem d'aprendre a portar-ho i acceptar que el cos és així. Amb el temps s'acaba regulant més, per sort :)
Si dediques tant temps i esforç a la natació, potser si que hauries de fer un canvi de xip sobre el tampó: no ha de fer-te cap por, no és res dolent. Si eñ localitzes l'orifici de la vagina, et serà més fàcil saber per on es posa. A més, tot és qüestió de pràctica! pensa que és molt petitó, que la vagina és molt adaptable, i que quan el duus posat ni es nota!
Que vagi molt bé la competició!
Gràcies per la teva consulta! :)
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat