Pildora del dia despres
Bones! M'agradaria parlar sobre el tema de la píldora del dia després, ja que m'agradaria que fessi-ho un article sobre aquest tema.
Fa uns mesos, amb la meva parella sens va trencar el condó tot just quan jo m'havia corregut, de manera que ens vam espantar, era el primer cop que passava. De seguit vam anar a la farmàcia a comprar la pildora i ens res, una hora ja se la va pendre. Vam passar la setmana una mica agobiats esperant que li baixés la regla o que hi actués un dels efectes secundaris per estar més tranquils. Al cap de 10 dies a la meva noia li va venir la regla i bé, tot esta bé.
Us explico la meva experiència com a molts altres adolescents us pot passar, i m'agradaria que parlessiu extensament sibre aquest tema de la pildora, els efectes que presenta i acosellaments per també poder consultar.
Moltes gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. La píndola del dia després és un mètode d'urgència i no l'hem de prendre per si a cas, l'hem de prendre quan sabem segur que el preservatiu s'ha trencat. Tal i com vàreu fer vosaltres! Cal prendre el tractament el més aviat possible perquè l’eficàcia és més alta, i abans que passin 72 hores (3 dies) de la relació de risc.
És molt important comprovar els preservatius amb aigua, un cop heu acabat aneu al lavabo, els dos o tu o ell i ompliu el preservatiu d'aigua, si el preservatiu està trencat l'aigua s'escaparà pel forat. Si el preservatiu està bé no s'escaparà l'aigua.
La píndola pot afectar el cos de la dona, o no, com a la teva novia, per tant no us podeu guiar pels efectes secundaris de la píndola. De totes formes alguns dels possibles efectes són: nàusees, vòmits, marejos, mals de cap i abdominals, diarrea i fatiga, sensibilitat als pits, pèrdues de sang que no són la regla, trastorn gastrointestinal. Aquests símptomes, si apareixen, acostumen a desaparèixer 48 hores després de prendre-la.
Esperem haver cobert la necessitat que trobaves a faltar.
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat