"calentón"
Fa com dos mesos que surto amb un noi, és la meva primera relaciò. Ens vam coneixer a finals del curs pasat i vam començar a sortir, pero jo en aquell moment encara no estava preparada ja que era molt tancada i em feia cosa fins i tot donarli un petó. Despres d'uns mesos ho vam tornar a intentar i la cosa ja anava mes fluida, el problema és que va masa fluida. El mateix dia que em va demanar sortir vam pillar un calentón veient una peli, i ara cada vegada que quedem acabem els dos excitats. El primer dia vaig parlar amb ell i li vaig explicar que encara no estava preparada (tenia 14 i ell 17). El problema es que cada vegada ens dona més fort, ahir vam quedar a casa meu i mentre estava sentada sobre seu em va donar un bajón. M'explico. Em va començar a besar el coll, Sentia que em faltava l'aire i ell em va preguntar si volia que paresim. Jo li vaig demanar que si. Després d'aixo em vaig quedar allà sentada abraçant-lo intentant tranquilitzarme. Així vaig estar una mitja hora i despres quan em vaig separar només tenia ganes de abraçar-lo o fer-li mimitos, pero res de fer petons. Que em va passar? I ara un altre pregunta, tinc 15, és normal que totes les amigues diguin que ja estàn preparades i jo no ho estigui? I com parlo d'aixo amb la meu mare? Com sé si estic o no preparada?
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP.
Això que expliques és molt maco, ja que estàs experimentant moltes coses noves! :) Així funciona la sexualitat, anar vivint i sentint a poc a poc i deixar-se portar. No és cap problema excitar-se molt, senzillament vol dir que el teu cos està canviant i que aquest noi t'agrada molt ;)
- Que ell tingui ganes no significa que tu també hagis de voler tenir sexe. Cal tenir paciència i respectar el propi ritme, ja que som tots diferents.
- El mateix passa amb les teves amigues, si elles ja creuen que poden tenir relacions, és la seva vida... Tu necessites més temps (i més confiança i coneixement) que elles, i no hi ha res de dolent en això.
- Parlar amb els pares del que ens preocupa pot ser molt positiu... Encara que sembli que no ens entendran, hem de pensar que ells van viure coses molt similars, amb els mateixos dubtes i pors. Podries aprofitar un dia que estigueu soles i explicar-li algun dels dubtes que tinguis, per a que ella vegi que hi tens confiança.
Gràcies per la teva consulta!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat
IESP
Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. És fantàstic que us agradeu tant i us exciteu tant, també és molt positiu que parleu del tema i tingueu comunicació en referència al sexe i a les pors i dubtes que l'envolten.
El fet d'estar preparada ho sentiràs tu mateixa, arribarà el moment en que estiguis molt bé amb ell, amb la situació i amb el joc i les ganes de seguir sentint, de seguir coneixent i de seguir experimentant "guanyaran" als dubtes i les "pors" del moment... Que les teves amigues ja sentin que "estan preparades" i tu no, no és estrany, les persones anem a ritmes diferents.
El que heu de tenir clar és que si heu de donar el pas, ho feu amb preservatiu sempre que hi hagi penetració.
Per parlar amb la teva mare, si amb ella teniu una relació de molta confiança i us expliqueu totes aquestes intimitats que formen part de la vida personal i de parella, parla-hi de la forma més natural! No hi haurà problema. Ara be, si parleu poc entre tu i la teva mare i de cop li parles de sexe, és possible que es sorprengui...
Esperem haver-te ajudat! Gràcies per utilitzar e consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat