Exercicis per a aprimar
Hola.
Aquests dies em trobo molt grassa i no se perquè. Fa dies que no esmorzo però no aprimo. També camino molt però encara tinc grassa. Peso 44. M'agradaria saber si podríeu dir-me alguns exercicis per fer a casa. Millor que siguin de fortaleixer els glutis i de abdominals. Gràcies xx.
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot i molt important, si vols mantenir un bon pes no et saltis cap àpat!! i encara menys l'esmorzar, és un àpat superimportant!! La gent que no esmorza pel matí amb el pas del temps té més tendència a patir sobrepés i obesitat que no pas la gent que sí esmorza! Això passa perquè si el cos no rep nutrients en un moment en els que necessita (com quan ens aixequem pel matí i comencem a moure'ns) aprèn a compensar la manca de nutrients provinents de la ingesta incrementant les reserves de greixos, ja que aquestes són reserves d'energia. És a dir, la gent que no esmorza (o que se salta àpats) educa al cos a engreixar i, per tant, té metabolismes més lents, de forma que acumula greix més fàcilment. Això és difícil d'entendre a vegades, però si és molt important que et quedis amb la idea de que no esmorzar ajudar a engreixar en lloc d'aprimar. La única manera de mantenir un pes correcte és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide dels aliments), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Caminar és una molt bona activitat física, però si la pots complementar amb la pràctica d'algun esport més intens com, per exemple, la natació, el fútbol, la bici... molt millor. Esports que et poden ajudar a treballar glutis són l'step i la bicicleta, per exemple. Per treballar els abdominals qualsevol esport t'ajudarà, (no ho sembla, però les abdominals les fem servir molt sense adonar-nos quan fem esport). Molts petons!!