Nose que he de fer...
Hola, em dic Anna i fa 3 mesos que estic amb la meva parella i vull fer-ho pero nose si estic preparada, no tant per si em fa mal la primera vegada sino pel fet de "es pot trecar el condo?", e fet altres coses amb la meva parella i amb la anterior pero mai e arribat a platejarme fer-ho, estic indesisa perque a la vegada que vull fer-ho estic nerviosa pel tema del condo, que puc fer? necessito algun consell.
Gràcies.
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP.
És normal que tinguis aquests dubtes, i això també significa que estàs sent responsable i pensant en tot el que pot passar. A més, la por acaba marxant amb l'experiència i amb el fet d'anar tenint relacions sexuals comprovant que no passa res dolent i que el preservatiu aguanta.
Recorda que si el condó es posa correctament, no està caducat i ha estat guardat a un bon lloc (que no sigui "suelto" pel bolso, ni a una butxaca o dins la cartera), el més normal és que NO es trenqui.
En cas que sí es trenqui, com seria un motiu d'urgència, hi ha l'opció d'anar a buscar la pastilla de l'endemà a urgències (és gratuïta) o a una farmàcia (costa entre 15-20€). És un medicament pensat per aquest tipus de situacions concretes.
Gràcies per la teva consulta!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat