Desesperació
Hola bon dia!
La meva história es realment llarga, ho intentaré resumir tot el que pugui:
Tot va començar a 1r de eso, a una de les meves amigues li agradava un noi, i jo al principi lodiava, tot el dia parlant d'ell! Però diuen que de l'odi a l'amor nomès n'hi ha un pas, bé doncs es el que m'ha pasat a mi.
Ara mateix estic a 3r eso, es mol extrany, perque de vegades crec que li agrado, però d'altres que no.
Me molesta mucho en clase, Me izo una cancion para molestarme ( en realidad no me molesta), pero ultimamente esta con mas chicas, y siento ganas de matar! Jjejejej ayuda!
Son tonteries però m'agradaria poder parlar-ne mes personalmet, si em podeu ajudar amb aixo!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. En primer lloc, no són tonteries, moltes adolescents es troben en situacions semblants.
En segon lloc, "no mates a nadie"! ;) És normal que durant aquesta època les emocions pugin i baixin, ara estimis i després odiïs i a la inversa. I és probablement el que t'està passant ara amb aquest noi.
Les ganes de matar les podem entendre com sentiments de gelosia, fins ara ell només et feia cas a tu, amb cançons, fent-te tonteries, "molestant-te", etc i ara també li fa a altres noies. Però la gelosia no és justificable, ningú pots ser de ningú, la gelosia ens mostra la por que tenim a que deixin de fer-nos cas, però l'altre persona no és responsable de la nostre pròpia gelosia.
Un cop retirada la gelosia, m'agradaria que et fessis algunes preguntes a tu mateixa, si realment sents quelcom més fort cap aquest noi perquè no li ho dius? perquè no en parleu? potser els dos voleu el mateix i cap dels dos té valor per parlar-ho...
Anima't parleu-ne, valora les coses que et molesten, les coses que t'agraden, etc fent una lectura cap a es coses que et fa sentir. A partir d'aquí, pren decisions.
Una abraçada, espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL