NO SE NI PER ON COMENÇAR
hola, soc una noia de 15 anys i ara mateix estic en un moment de la meva vida dons que estic a punt de perdre la virginitat pero el que passa es que no cap persona de confiança que ja o hagi fet per que em dongui alguns consells, els meus pares tenen la sexualitat com un tabu i ells creuen que fins els 20 anys no es necessari que sapiga res d'aquest tema. els meus dubtes son els següents: el condo es 100% factible el primer cop?, la pastilla per no quedarte embarssada cuan es pren avanç o despres? i l'ultim es dolent fer l'acte si tens la recle o estas a punt de tindrala?
IESP

Hola!
Sóc l'Helena Galé, psicòloga de l'IESP.
1. No cal tenir pressa per tenir relacions sexuals, ja que tot arriba i cal que ho fem al nostre ritme! No et pressionis a tu mateixa, d'acord? :)
2. La pastilla de l'endemà està pensada per situacions d'urgència (com quan es trenca el condó) i es pren després de tenir la relació de risc (hi ha temps fins a les 72 hores següents)
3. El condó és molt fiable i no és normal ni habitual que es trenqui. Si està sense caducar, s'ha guardat correctament, i es posa bé al penis, no té perquè trencar-se.
4. Amb la regla o sense ella, es poden tenir relacions. Això sí, el preservatiu s'ha de fer servir igual!
Gràcies per la teva consulta!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat