Regla :D (++++++++++)
Hola!!
Tinc 3 preguntes, sobre la regla, i intentaré resumir-ho tot, perque no sembli la biblia! :)
1-
Comentant la regla amb amigues, m'he donat conta que la meva es rara, comparada amb elles, elles diuen que una nit no sel's "talla" la regla, i que els hi fa mal, que si surt molt, que si no, que si son 3 dies o 6.. etc, la meva són 5 dies.. i diuen que el dia que taques més es el primer, doncs jo no, la meva el que fa es, el 1 taca.. "normal" ni molt ni poc, el 2 igual.. la nit del 2 al dia 3 se'm talla, el 4 taco més que els altres dies, i el 5 comença a tacar poc i se'n va... i en tots els dies no em fa mal ni la panxa, ni els pits, ni res, això és normal? A més diuen que els dies abans o que tenen la regla, sel's "infla" els pits, i a mi se'm "imfla" el cul.. això és normal? O tindria que anar-hi al metge habera si tinc alguna cosa?
2-
Més o menys.. a quina edat tenim que anar per primera vegada al ginécoleg? 18 anys.. o quant has tingut la primera relació sexual.. si veus alguna extranya en la regla...
3-
Es suposa, que quan tens la regla, significa que estàs en el teu "gran canvi" físic i psicologic, per convertirte ja en adulte.. però.. quants anys més o menys passen desde que tens la regla, per fer els canvis fisics? Ja sigui l'aument de pits.. les caderes.. etc...
Gràcies :D
Anissa Ouali

Hola Loli!!
Anem per les teves preguntes:
1- Cada menstruació pot funcionar de manera diferent, no hi ha un número exacte de dies de duració, o quantitat de sagnant segons els dies. A més a més durant la pubertat no és estrany que la regla sigui irregular o es talli a vegades (sobre tot els primers anys).
És cert que moltes noies tenen certs símptomes uns dies abans que vingui la menstruació, però no totes, ni han de ser sempre. Hi ha noies que no tenen cap símptoma fins que apareix.
2- No hi ha una edat per anat al ginecòleg, però és cert que es recomana un cop s'hagin iniciat les relacions sexuals, però també quan es van produint els canvis de la pubertat. I sobretot si hi ha dubtes en el funcionament de la menstruació o hi ha canvis que ens preocupen (com és el teu cas).
3- El gran canvi de la pubertat és la fertilitat (la capacitat de tenir fills), i això no és dóna únicament per la regla (que serà indispensable) sinó pel conjunt dels canvis que es produeixen, ja que ens diuen que el cos ja ha entrat al món adult. Però com tu dius també hi ha canvis psicològics, i aquest necessitaran també el seu temps i a vegades no van tots a l'hora (els físics i psicològics. La duració de la pubertat no és exacte, i és molt variable d'una persona a un altre!
Esperem haver resolt tots els teus dubtes! Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali