es posible quedar-se embarassada utilitzant un preservatiu?
Hola tinc 16 anys i el meu novio i jo estem pensant en donar un pas mes i tenir relacions sexuals. La qüestió és que tinc pànic en quedar-me embarassada i em preguntava si hi ha alguna possibilitat de que encara utilitzant un condó em pugui quedar embarassada.
gràciesss
Anissa Ouali

Hola adolescent31!!
Els preservatius són mètodes barrera per protegir-nos de l'embaràs i les infeccions de transmissió sexual. És cert que cap mètode protegeix al 100%, però conèixer els passos a seguir tant per col·locar-lo, com veure si després s'ha trencat o no, i saber que s'ha de fer si es trenca (mètodes d'urgència), t'ajudarà a estar més segura.
Per això et deixo l'enllaç d'una notícia, on veuràs els passos a seguir:
Un cop acabada la relació, cal veure si el preservatiu s'ha trencat, com? Fent un petit nus o omplint-lo amb una mica d'aigua. Si sobresurt el semen, serà important buscar el mètode d'urgència: la píndola de l'endemà (es pot trobar a farmàcies o serveis d'urgència).
Espero que aquesta informació t'ajudi a no tenir tanta por. I recorda que no has de tenir pressa per res, i quan alguna cosa ens atabala molt, és important poder parlar-ho amb la parella.
Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali