REGLA?????!!!!!!! EMBARAS?????!!!!!!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hola, soc una nena de 13 anys (el mes que ve en faig 14) i tinc un PROBLEMA MOOOOLT GRAAAAN!!!
El primer cop que em va baixar la regla feia cinque de primària. Ara ja fa 2 setmanes que no em baixa i estic ssssuuuuppppeeeerrrrddddeeeesssseeeessssppppeeeerrrraaaaddddaaaa!!!! Pero el pitjor es que fa un mes vaig tenir relacions sexulas amb un nen mes gran que jo i no recordo si ens vam posar protecció.
I aqui es quan entro en una tormenta de problemes:
1. Mons pares es pensen que soc verge.
2. no vull ser mare als 14 anys.
3. Quan li vaig explicar aixo a la meva millor amiga em va dir que era una guarra i que no em volia veuremai mes.
4. Tinc nòvio i el futur "pare" del que potser tinc a dins es el seu millor amic...
Necessito ajuda immediata i no se que fer! La farmaceutica del poble es una amiga de la meva mare i si em vaig a comprar un test dembaras ma mare senterara!!!!
QUE FAIG???ESTIC EMBARASSADA??? O NOMES ES QUE PORTO UN ENORME RETRAS??? RESPOSTES SI US PLAU!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Sempre que hi ha relacions sexuals amb penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs. El millor per sortir de dubtes, i donat que portes dues setmanes de retràs, és que compris un test d'embaràs. Si la farmacèutica et coneix, demana al possible pare, que vagi ell a comprar-lo.
Un cop fet el test poden passar dues coses:
1) Que surti negatiu: no estaràs embarassada però en properes ocasions ja procuraràs assegurar-te que sempre que hi hagi penetració hi hagi preservatiu.
2) Que surti positiu: això significarà que estàs embarassada, si això passa, ho hauràs de parlar amb algun adult de confiança (la teva mare, un/a germà/na gran, algú de confiança. Amb el positiu hauràs de decidir si vols interrompre l'embaràs o si el vols tirar endavant. Decideixis el que decideixis, els teus pares, tard o d'hora se n'assabentaran.
Esperem haver-te ajudat! Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat