Jo i Jo! Només jo.
Hola:) fa uns dies que he pres la decisió de que soc bisexual. Només ho saben 2 persones un noi i una altre noia que també ho és. Però, aquestes 2 persones les veig potser 5 cops a l'any com a màxim, i em sembla que només els hi he explicat a ells 2 perque em fa por ser rebutjada per els que tinc al canto cada dia... Soc d'aquelles noies que una sortida de l'armari seria com: Ua, ua que fooortt!!! I això també hem fa fer passos en darrera, perquè la gent ja no em tractaria igual ni em miraria amb els mateixos ulls. La meva sortida de l'armari tinc clar que encara no vull fer-la, però m'agradaria dir-li a la meva germana més gran, viu a un altre país perquè és més gran i crec que ella em podria apoiar amb tot. Com li puc explicar a la meva germana? te que ser amb tacte, perquè ni la meva familia s'ho esperaria.. I amb les meves amigues de més confiança, cal que els hi digui ja o puc esperar? tinc moltissimes ganes de que la gent sapiga el que soc, pero em fa una por tremenda... AJUDA!!!!:(
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Abans de tot, felicitar-te per la valentia de dir-ho als teus dos amics, perquè mai és fàcil!
És molt normal que et faci por, perquè a les persones no ens entrenen per aquestes coses... A més, quan un és heterosexual no ha de donar explicacions a ningú; però si algú és bisexual o homosexual se sent amb la responsabilitat d'haver-ho de dir, oi? I això és bastant injust, perquè cadascú hauria de fer el que volgués.
I com tu dius, és millor anar pas per pas i explicar-ho a les persones que volem que ho sàpiguen abans. En el cas de la teva germana, si està tan lluny, potser una bona manera seria dir-li per Skype (no per missatges), ja que així us veieu les cares. I una manera de fer-ho és explicant els teus sentiments (de qui t'has enamorat i com t'has sentit), perquè d'aquesta manera és més fàcil que t'entengui.
Respecte als companys de l'escola, et faig una pregunta: estàs segura que et rebutjarien o ets tu mateixa que t'has posat aquesta idea al cap? Sovint passa que quan un ha de "sortir de l'armari" creu que els altres no s'ho esperen o que canviaran la seva actitud, i això pot estar relacionat amb les pròpies pors i creences. No sabem com reaccionaran (potser et sorprenen i més d'un ja s'ho esperava!), Però si algú canvia amb tu pel simple fet de ser bisexual, vol dir que no és gaire amic, no?
I pel que fa a QUAN ho has d'explicar, això ho decideixes tu mateixa! Ves al teu ritme, sense sentir-te amb la obligació d'haver-ho de parlar amb tothom... Recorda que és la teva intimitat ;)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat