REGLA, PITS , GORDURA I MES..
Vale, he llegit moltes consultes sobre pits pro crec que ningu n'ha parlat sobre aquest tema.. i estic molt preocupada. Tinc 14 anys m'edeixo uns 1'60 i peso 48 kilos, estic contenta pel pes pero cada cop m'estic engreixant més perquè vaig deixar de fer esport.. a mes a mes menjo moltes porqueries xuxes, patates, fins i tot em sorprenc hauria d'estar mes gorda, pero el tema que mes em preocupa es el tema dels pits, els tinc bastan petits i aquest any amb l'insti fem piscina i la veritat esque no se que fer.. fins i tot alguns tios man dit plana o pits petits, i vulguis o no m'afecta... Tampoc m'ha vingut la regla i bueno estic preocupada...
- Que puc fer per perdre pes?
- Que faig amb natació es obligatori... existeix algun banyador amb relleno?
- I la regla? Hauria d'anar a un metge?
- Quan tingui la regla em creixeran els pits?
Mercii!!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi les teves preocupacions, anem per parts:
- No et cal perdre pes, per l'alçada que tens el teu pes és correcte (fins i tot una mica baix), així que estàs bé! Per mantenir un pes correcte com el que ja tens és necessari que mengis de tot, de forma equilibrada, i facis esport habitualment (intenta reprendre l'esport, és un hàbit superimportant!)
- Pel que fa al banyador: en podràs trobar amb relleno, però seran banyadors de prendre el sol, no de fer natació. Els banyadors dissenyats per fer natació són apretats per recollir bé tot el cos i no acostumen a portar relleno perquè no és comode per nedar. El millor que pots fer és passar dels comentaris que els altres et facin, el teu cos és cosa teva i només t'importa a tu, els altres no n'han de fer res i ningú té dret a fer-te sentir malament per com és el teu cos, no els permetis fer-te mal, passa d'ells!
- Pel que fa a la regla no t'amoïnis, és completament normal que encara no t'hagi vingut, en cada noia és diferent, les hi ha que amb 9 anys ja la tenen i les hi ha que els hi ve passats els 15, qualsevol dia d'aquests t'arribarà.
- Independentment de quan et vingui la regla, et creixeran els pits, no t'amoïnis, pot ser abans o després de la regla, això depèn de la persona, però tranquil·la que segur que te'n sortiran, més grans o més petits, però te'n sortiran segur.
Totes les persones creixen i totes les persones passen per les mateixes etapes de creixement, però unes persones ho fan abans i altres després. Tant si és abans com si és després és completament normal. El millor que pots fer per assegurar-te de que creixes i et desenvolupes correctament és menjar de forma saludable. Molts petons!!