Emergència!!!
Hola sòc una noia de 16 anys i la veritat és que estic preocupada...
Tinc novio des de fa ja 2 anys llargs i ja fa un temps que hem tingut relacions , mai ha passat re i algunes vegades (ja se que no és bo) m'he pres la pastilla. Com he dit abans mai ens ha passat re ni hem tingut problemes, sempre ho fem amb protecció (els primers moments no, però després sempre se'l posa), el cas és que el més passat (desembre) exactament el dia 20 hem va venir la regle tot perfecte com sempre i més ho menys se'm va anar el dia 27 aproximadament però aquest més passat (gener) no m'ha vingut en tot el més ... estic dels nervis!!! Com us he dit sempre ho fem amb protecció menys el primer moment, la cosa és que estem a dia 1 de febrer ... i encara no m'ha vingut, és veritat que el més de gener he tingut molt estres, moltes emocions i molts nervis per examens i moltes situacions a més he estat malalta tota la última setmana des del 24 fins el 30 i encara m'estic recuperant. La meva pregunta és, m'he de preocupar?? Puc estar embarassada?? Perquè si és el cas no se que fer ja que els pares no ho acceptarien .... ajudem!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Sempre que hi ha penetració sense preservatiu hi ha risc d'embaràs, per tant, el que et recomanem és, que si ja han passat 7 dies del dia que t'havia de venir la regla i no t'ha baixat, el millor que pots fer és fer-te un test d'embaràs, ja que el risc hi era. Una època d'estrès pot alterar la regla però amb el test sortiràs de dubtes.
Si surt negatiu, per a properes ocasions, no jugueu sense preservatiu quan tingueu penetració, ja que hi haurà risc d'embaràs de nou...
Si surt positiu aleshores haureu de decidir què voleu fer, interrompre l'embaràs o tirar-lo endavant, en qualsevol dels dos casos ho hauries de comentar amb el teu pare o la teva mare.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat