Pits i REGLA
Vale, he llegit moltes consultes sobre pits pro crec que ningu n'ha parlat sobre aquest tema.. i estic molt preocupada. Tinc 14 anys m'edeixo uns 1'60 i peso 48 kilos, estic contenta pel pes pero cada cop m'estic engreixant més perquè vaig deixar de fer esport.. a mes a mes menjo moltes porqueries xuxes, patates, fins i tot em sorprenc hauria d'estar mes gorda, pero el tema que mes em preocupa es el tema dels pits, els tinc bastan petits i aquest any amb l'insti fem piscina i la veritat esque no se que fer.. fins i tot alguns tios man dit plana o pits petits, i vulguis o no m'afecta... Tampoc m'ha vingut la regla i bueno estic preocupada...
- Que puc fer per perdre pes?
- Que faig amb natació es obligatori... existeix algun banyador amb relleno?
- I la regla? Hauria d'anar a un metge?
- Quan tingui la regla em creixeran els pits?
Mercii!!
IESP

Hola Remusi!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Com tu dius, hi ha moltes consultes sobre els pits i també sobre quan ha de venir la regla. Com sempre diem, als 14 anys una noia encara no està formada, de manera que el seu cos ha de canviar. I quan vingui la regla, hi haurà canvis segur (ja que les hormones comencen a fer la seva funció), així que pot ser que els pits creixin.
Però l'important d'aquest tema és com t'arriba a afectar el que et diguin alguns... Pensa que hi ha persones que fan comentaris per sentir-se superiors, perquè en realitat tots tenim coses de nostre cos que voldríem canviar. Així que és bàsic acceptar-nos tal com som, perquè sinó mai podem acabar d'estar bé, no trobes?
Respecte al tema del pes, et recomanaria que fessis les preguntes que necessitis a l'altre consultori dedicat a temes d'alimentació. La noia que respón (la Sara) et pot ajudar perquè en sap molt del tema!
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat