No em baixa la regla
Hola sóc una noia de 16 anys (a punt de fer els 17), aquest mes m'àuria d'haver vingut la regla el dia 23 però no ha vingut. Vaig tenir relacions amb la meva parella, no se com ho vam fer però el condó es va vessar però com que no estava en el meu període fèrtil no li vam fer gaire cas. Ara porto 5 dies de retras. Estic molt espantada. Li he dit a la meva mare i em diu que no em preocupi però no puc evitar-ho, també estic en període d'exàmens i no se si aixo pot afectar, només se que no em fa mal la zona dels ronyons (que és on em sol fer mal abans que em vingui la regla) però si que tinc gasos i granets (que això em sol passar). M'agradaria que em digesiu si és possible que sem endarrereixi tant la regla, si m'hagi de preocupar i si en el cas que em fes la prova i sortís positiu que àuria de fer (perquè jo no vull ser mare ara).
Gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Si el semen va vessar del preservatiu i va entrar en contacte amb la teva vagina el risc d'embaràs hi és encara que sigui baix.
Si la regla no t'ha vingut passats 10 dies del dia que t'havia de venir, el millor és que et facis una test d'embaràs:
a) Si surt negatiu, procureu en properes ocasions treure el penis de la vagina un cop ell hagi ejaculat, si espereu molt, l'erecció baixa, el preservatiu ja no queda tan ben agafat al penis i el semen pot vessar.
b) Si surt positiu, la recomanació és que ho parlis amb la teva mare, agafis hora amb el ginecòleg i si decideixes tirar endavant hauràs de fer el seguiment que t'indiqui el metge, i si decideixes no tirar-lo endavant, hauràs de demanar hora per a una interrupció voluntària de l'embaràs.
El fet d'estar passant per una situació d'estrès és possible que alteri la regla, però amb el test sortiràs de dubtes.
Moltes gràcies per la confiança i per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat