lubricació
hola adolescents!
Tinc un problema. Tinc 18 anys i nòvio des de fa un any. Intentem tenir relacions sexuals però és molt difícil perquè no lubrico gens. Fem molts preliminars però no hi ha manera: estic completament seca i no noto gens de plaer quan em toca. És per això que encara no hem provat la penetració. tampoc sento que em "posi" quan em fa petons, ni res d'això. És per això que penso que potser sóc frígida. que haig de fer? Hauria de provar la penetració a veure si canvia alguna cosa? tinc molta por del mal que em pugui fer al no lubricar... sé que hi ha lubricadors artificials, però el que vull saber és si puc arribar a fer-ho per mi mateixa.
gràcies!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Clar que seràs capaç de lubricar per tu mateixa, però si no aconsegueixes relaxar-te, estar còmode, excitar-te, passar-t'ho bé i gaudir de la situació el teu cos no lubricarà, estarà tens...
Per començar a relaxar la situació ell podria masturbar-te, estimulant la zona del clítoris, igual que ho fas quan et masturbes tu sola, posant un lubricant de base aquosa als teus genitals. Si t'excites, i voleu seguir jugant, endavant! I si proveu amb la penetració, sobretot amb preservatiu (afegiu lubricant al preservatiu un cop col·locat també).
I si en algun moment no ho veus clar, pareu! Un altre dia serà!
Gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat