Parella
Hola, fa poc va fer sis mesos que sortia amb un noi. Però encara no ens hem fet cap pico i vaig dessidir preguntar-li perquè no volia fer-se petons amb mi. Ell em va dir que no es volia fer cap petó amb cap noia però encara menys amb mi, i com que sóc la seva parella em vaig quedar destrossada. Al cap de rumiaro molt, vaig dessidir deixar-lo però les amigues i els amics ho han complicat tot, ho han escampat per tot l'institut i ara em diuen mala persona i de tot. He parlat amb un amic que em queda que és més gran i m'ha dit que no em preocupi per això que ja pararan.
El meu ex em va dir que m'estimava molt i que no m'ho havia d'haber dit, li va saber molt de reu i al final a mi també. Avui m'ha demanat que li donés una altra oportunitat perquè no vol seguir com a bons amics i també ma jurat que no em tornarà a dir res lleig.
No sé què fer, crec que li he de donar una oportunitat però estic confusa i no sé quin és el millor camí pet triar. Susplau necessito ajuda urgentment!
IESP

Hola aisaamelie,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Gràcies per utilitzar el consultori.
La situació que ens planteges no és senzilla, ja que hi ha molta gent implicada. M'agradaria transmetre't dues coses: en primer lloc, vull felicitar-te, per ser sincera i dir les coses que no entens (preguntar perquè no es vol fer petons amb tu) i per la lliçó que estàs donant a moltes noies sobre el poder de decisió, hem d'aprendre a que quan algú ens diu alguna cosa que ens fa mal o no entenem, hem de tenir el dret de poder prendre la decisió que creiem oportuna en aquell moment, i encara que sembli molt evident, a moltes noies aquest pas els costa molt i aguanten situacions que no s'han d'aguantar.
Pel que fa a la decisió de tornar junts, és una decisió que has de prendre tu, sigues sincera amb tu mateixa, i no deixis de prendre decisions pel que diguin els altres, la teva vida és teva i de ningú més.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel. @HelenaAL
HelenaALpsico