INQUIETUD IMPORTANT
Hola, Bona tarda!
Tenim 15 anys, tenim una preocupació i ens agradaria que ens poguessiu ajudar lo més aviat possible.
Fa uns quants dies que una de nosaltres està quedant amb un noi més gran, ell ja és expert amb relacions sexuals, pero jo encara no tinc la regla, només m'ha vingut un parell de cops a la vida.
hi ha hagut contacte entre les nostres parts pero no em fet l'acte sexual.
estic preocupda pel contacte. es possible que estigui embarassada pel liquid preminal?
la meva amiga si que ha tingut relacions sexuals, hauria d'anar al ginecòleg? pot anar-hi sola?
Gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Amb el líquid presseminal podem quedar-nos embarassades tot i que el risc és molt baix. De totes formes si passats 7 dies del dia que t'hauria de venir la regla no t'ha vingut, fes-te un test d'embaràs per sortir de dubtes.
El fet de tenir la regla irregular complica la cosa ja que no saps quan ha de venir, amb més motiu encara heu d'utilitzar preservatiu!
Si la teva amiga ja ha tingut relacions sexuals i també té la regla, seria bo que anés al ginecòleg per a comprovar que tot està bé. Podeu anar al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat, allà hi ha una ginecòloga que us atendrà
Gràcies per utilitzar el consultori a duo!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat