EMBARASSADA? JAJA
Hola, tinc 6 dies de retard de la regla, fa dues setmanes que vaig mantenir relacions sexuals sense preservatiu. Els símptomes de la regla els tinc iguals: mal de abdomen, pits inflamats... però tinc por perquè igual estic embarassada, que puc fer?
Anissa Ouali

Hola Paaulaa19!!
Quan mantenim relacions sexuals sense preservatiu, el risc d'embaràs està present, encara que l'ejaculació hagi sigut fora de la vagina. A més a més del risc d'infeccions.
El mètode d'urgència per quan hi ha risc, és la píndola de l'endemà, però tenint en compte el temps ja no la pots fer sevir, ja que no farà la seva funció.
Tot això no vol dir que automàticament estiguis embarassada, però això no ho podem saber. L'ideal fer una visita al metge i fer una revisió. També has de veure si ve la propera menstruació (però amb l'angoixa i els dubtes no serà estrany que s'endarrereixi), i has de saber que tens l'opció de fer un test d'embaràs (es pot comprar a les farmàcies).
Si veus que cada cop estàs més angoixada i la menstruació no ve, l'ideal és que parlis amb algú de confiança (encara que sigui difícil, la mare) i fer una visita al metge. A més a més de parlar amb ell.
No oblidis que pots assessorar-te en els punts d'informació jove de la teva població, on et puguin derivar a la tarda jove del teu cap i parlar amb una infermera, per exemple.
Esperem que la menstruació no trigui a venir, però recordeu utilitzar sempre la protecció!
Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali