Menstruació VS Sexe
Hola bones, vinc a escriure al consultori perquè realment tinc un problema i no sé ben bé com solucionar-ho.
Encara no he tingut cap relació sexual però he de dir que queda poc per a que arribi al moment ja tenint parella.El problema és que jo tinc Hipertiroidisme i això afecta a la meva regla, fent que sigui tan irregual, mai sé quan vindrà i per mi això és un problema a l'hora de mantenir relacions sexuals. He de dir que em medico però tot i això la meva menstruació segueix igual. Si que al usar un preservatiu no passa res,però i si es trenca o passa quelcom i jo no ho sàpiga? I com que no sé quan vindrà la regla no sabré si estic embarassada o no ? Molts direu d'anar al ginecòleg i parlar-ho amb els pares, però els meus no estan d'acord de que una noia tingui relacions sexuals tan aviat. També existeix la píldora però prendre-la cada cop? No sé ben bé que fer i necessito ajuda. Moltíssimes gràcies.
IESP

Hola TamaraG!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP.
Crec que en la teva situació, el millor és que sempre utilitzis preservatiu, de manera que estaràs tranquil.la encara que trigui en venir la regla, perquè sabràs que has tingut relacions sexuals amb protecció. En cas que es trenqués (no és molt habitual, però podria passar), ho veuries ràpidament (l'esperma no queda al final del preservatiu) i hauries de d'anar a urgències i demanar la pastilla del dia després. Es diu així perquè s'ha de prendre en les 72 hores següents a la relació sexual i es tracta d'un mètode d'urgència (és a dir, no es pot prendre continuament) Pel que fa al ginecòleg, amb casos de noies amb menstruacions molt doloroses i/o molt irregulars, a vegades recomanen utilitzar pastilles anticonceptives per canviar-ho. Però són els metges especialitzats qui han de valorar-ho, per això és important anar-hi i consultar! :)
Gràcies per la teva pregunta! Espero haver estat d’ajuda TamaraG!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat