Possible embaràs
Hola, bones.
Tinc una consulta. Tinc 14 anys a punt de fer els 15 i fa poc que he perdut la virginitat amb el meu nòvio. Ho hem fet uns 5 cops, en un d'aquests cops el condó es va sortir, ell va tornar a "entrar", va notar algo raro i va "sortir", no es va correr dins sense condó. D'això fa un mes. Al principi em vaig començar a paranoiar però se'm va passar.
Llavors ho vam seguir fent i se li va tornar a sortir. Aquest cop ho va notar abans de tornar a "entrar". Últimament m'estic tornant a paranoiar molt. Creieu que estic embarassada? En cas que ho estigués, no sóc capaç de decepcionar a mons pares amb aquesta mala notícia.... Que puc fer?? D'aquí una setmana aniré al ginacòleg, per primer cop, li hauria d'explicar?
Merci pel servei que feu aquí! <3
Anissa Ouali

Hola Gina!
Quan el preservatiu se surt, però no hi ha contacte (no hi ha penetració), podem dir que no hi ha risc. Però quan sí que n'hi ha (encara que no hagi hagut ejaculació), podem dir que hi ha risc, encara que sigui baix, existeix. Per quin motiu? No podem saber si hi havia alguna petita expulsió de semen i/o el líquid preseminal (conté espermatozoides), fent que hi hagi risc d'un possible embaràs.
Per la situació que ens expliques, no podem saber si estàs embarassada o no, però sí que podem dir que el risc ha estat molt baix.
Sobre parlar amb els pares, pensa una cosa, no has fet res dolent, simplement estàs coneixent la teva sexualitat, has sigut responsable. Hi ha hagut un moment de risc però no intencionat. Per això no decebràs als pares, parlar amb ells sobre sexualitat, sobre la parella... així si en algun moment necessites parlar d'alguna cosa que et preocupa serà més fàcil!
Esperem que la resposta t'ajudi a no atabalar-te tant! Una abraçada,
Anissa Ouali, @AniOuali