em
he sentit molts cops que el clítoris és el responsable dels orgasmes, pero jo, només hi sento pessigolles, es podria tracar d'alguna anorgasmia o algo per l'estil?
IESP

Hola Tutui!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Com tu dius, el clítoris és pràcticament el responsable dels orgasmes, ja que té moltes terminacions nervioses que fan que serveixi exclussivament per sentir plaer! :) Però no s'ha de dur el mèrit al 100%, ja que altres zones del cos poden ajudar (part externa dels genitals, pits, vagina...) I a més, tenim un òrgan súper important per a gaudir: el cervell. Ho controla pràcticament tot, així que quan estem amoïnats se'ns fa molt difícil gaudir, és clar! Pel que expliques, pot ser no t'hagit tocat (o estimulat) suficient estona o que no t'hagis deixat portar? Normalment, a base de pràctica acabem coneixent el nostre cos i sabent què ens agrada i què no. L'anorgasmia seria aquella impossibilitat per sentir orgames, però que els estímuls són els adequats (temps, intimitat, comoditat...) Et convido a seguir explorant, jugant amb el teu cos i deixant que el cap estigui en mode "gaudir". Com ho veus?
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat