Dubte sobre la pornografia
Hola bona tarda,
Sóc un jove de 17 anys i m'agrada veure videos porno. Gaudeixo bastant veient-los, encara que puc prescindir d'ells quan vulgui ja que no em sento addicte a aquest tipus de material, però no obstant això, m'agrada molt i els puc veure fins i tot amb una freqüència diària.
Per tant, m'agradaria saber si aquest consum tan freqüent podria ocasionar-me algun tipus de problema addictiu així com la disminució de la meva excitació a llarg termini quan estigui amb la meva parella. Encara que, repeteixo, ara mateix no em trobo cap conducta d'addicció ja que puc, i de fet, he pogut estar sense consumir pornografia durant un llarg període de temps.
Gràcies per endevant.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Moltes gràcies per escriure'ns!
És habitual que les persones s'excitin mirant pornografia, de fet l'objectiu del porno és excitar. Alhora és molt comú que l'utilitzin a l'hora de masturbar-se.
Hem de tenir molt en compte que la pornografia està dirigida a majors de 18 anys, ja que es considera que algú ha de ser madur per tal d'entendre que es tracta d'una PEL·LÍCULA, no un documental (és a dir, el sexe real no és així).
Per evitar caure en dependre del porno per excitar-te podries provar a masturbar-te per exemple només amb l’àudio activat i estimular la teva fantasia, sense que t'ho donin tot fet!
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat