ajuda urgent
tinc diverses consultes pero primer de tot gracies per contestar
1 aquest any e començat l'eso a una escola nova, hi ha un nen a la classe que el principi no em cridava l'atenció, despres el cap de 2 o 3 setmanes em va començar agradar. que puc fer?
2 fa uns mesos que e començat a descobrir la masturbació i no ser com fer-ho
3 encara no tinc la regla pero u e preguntat i hi ha gent que diu que as d'anar al ginecoleg la primera vegada que et ve i altres que diuen que hi has d'anar quan ho fas per primer cop. quan s'hauria d'anar per primera vegada?
moltes gracies per fer el consultori!
IESP

Hola,
Anirem per ordre, així no ens deixem cap:
1) Si aquest nen t'agrada i sou de la mateixa classe podries parlar amb ell, conèixe'l una mica més i que ell et conegui a tu, a veure si us agradeu mutuament o sereu uns grans amics!
2) La masturbació és l'eina que tenim per conèixer quines zones del cos agraden més, són més excitants i també per descartar les que no (ens referim a tot el cos).
Si ens centrem en els genitals femenins, les zones més sensibles estan situades per fora, per exemple el clítoris, els llavis...i pots jugar amb aquestes zones de diverses maneres, per exemple amb el xorro de la dutxa (la pressió de l'aigua ajuda a estimular aquesta zona), amb un coixí entre les cames o també amb els dits, acaronant el clítoris per exemple. Per tant, no cal introduir RES per la vagina per a arribar a l'orgasme.
Per això és important conèixer els propis genitals i veure on està cada cosa, ja saps on està el teu clítoris? Saps com és l'entrada de la teva vagina?
3) Es recomana anar al ginecòleg quan la regla ja és una mica estable o si no s'estabilitza passat un any de la primera. També es recomana iniciar les visites rutinàries al ginecòleg un cop iniciada la vida sexual activa (quan tenim relacions sexuals habitualment).
Esperem haver resolt tots els teus dubtes!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat
nuria_2003
moltes gràcies per respondre