Dubtes sexuals
Hola, soc un noi de 15 anys i des de fa un temps que tinc grans dubtes sobre la meva sexualitat. Això vé en conseqüència de que des de fa un temps m'excito molt més pensant en homes que no pas en dones, però a l'hora de la veritat, ni m'imagino amb un home mantenint relacions, ni m'atreu. A mi m'atreuen les noies, de sempre, i ja he estat enamorat, i ho segueixo actualment, però, a l'hora de masturbar-me i excitar-me em costa molt més si hi penso en les parts íntimes d'una noia que no pas si hi penso en les d'un noi.
Ajudeu-me, m'agradaria poder saber realment que es el que m'atreu, i si això només són dubtes normals de l'adolescència, o que tinc por de sortir de l'armari i es per això que potser no m'imagino amb un noi.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. L'orientació sexual no es defineix en funció de amb qui et lies, amb qui tens relacions sexuals, o amb qui tens fantasies, sinó que es defineix en funció de qui t'enamores.
Per tant, no es defineix en funció de amb qui t'excites més o menys. Seràs homosexual, heterosexual o bisexual en funció de qui t'enamoris, al marge de amb qui t'excitis, amb qui et liis o amb qui tinguis relacions sexuals. Òbviament si t'enamores d'una persona (sigui home o dona) voldràs mantenir relacions sexuals amb ell/a, però no ens enamorem de tothom amb qui ens liem, oi?
Per tant, no tinguis pressa, poc a poc aniràs descobrint cap a on "apunta" la teva fletxa de la orientació sexual.
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat