propostes per l'hivern
hola :) tinc 15 anys i peso 63 kilos, soc baixeta i sempre he sigut grassoneta. Abans pesava gairebé 70kg, i encara que he aprimat hem segueixo sentint grassa :( menjo bastant equilibrat i d'esport faig 4 h i mitja de dansa a la setmana. Que puc fer ara que es hivern per aprimar-me? M'encanta el dolç aixi que hem costa resistir als torrons i coses d'aquestes. D'altra banda m'agrada molt fer esport, pero amb aquest temps es molt difícil... que puc fer?
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. El millor que pots fer ja ho estàs fent: menjar equilibrat i fer esport, així que no cal que t'amoïnis gaire perquè el que està a les teves mans ja ho fas bé. A part d'això, a l'hora de fer esport a l'hivern, com fa fred i no ve de gust sortir a l'aire lliure, el que pots fer és practicar esports d'interior (gimnàs, ball, natació, etc) o sortir en bici, a còrrer, etc amb roba preparada per fer esport a l'aire lliure, com la roba tèrmica o tallavents. Aquesta roba la pots trobar a les botigues esportives. Pel que fa als dolços, el millor que pots fer és menjar-ne amb moderació, sense abusar. És típic menjar torrons, neules, galetes... en aquestes èpoques, i en pots menjar tranquil.lament sense abusar, menja'n de tant en tant i en porcions moderades. Sobretot no intentis "prohibir-te" els dolços, si ho fas la única cosa que aconseguiràs és obsessionar-te i tenir més ganes de menjar-ne. I el més important de tot, no t'obsessionis amb el pes, valora't per les coses que realment importen: la teva personalitat, el que penses, el que fas, com tractes a la gent...etc. No li donis al físic més importància de la que té, al cap i a la fi no triem el nostre físic, tenim el que ens ve donat genèticament i no té gaire sentit valorar-nos per això. Molts petons!!