-15kg
Hola! Soc una adolescent de 14 anys que ja t'ha escrit altres cops. El cas és que medeixo 1,65 i peso 62-63kg i m'agradaria perdre uns 15 kg. He intentat moltes coses pero mai vaixo de 60kg i és molt depriment. Alguns consells siusplau?
Un petonet molt gran :)
Sara Bujalance

Hola Bertaa! El teu pes és correcte per la teva alçada i edat, no cal que aprimis!! Estàs bé!! Si perdessis 15 quilos et veuries malalta!! 15 quilos és una bestialitat!! A més, baixar tants quilos quan NO ho necessites és pràcticament impossible. El pes té un factor genètic (el que anomenem "pes genètic", que sovint li diem "constitució") que no podem canviar. El nostre cos s'esforça per estar en el seu pes genètic, ja que és el pes que necessita per sobreviure. Això vol dir que encara que tu vulguis baixar 15 quilos, el teu cos no baixa més de 2 o 3. Això et passa perquè el teu cos no accepta un pes inferior i lluita per estar en el pes que necessita. Com més t'esforcis en baixar quilos, més s'esforçarà el teu cos en mantenir-se en el seu pes, així que vigila en intentar forçar el cos amb dietes impossibles, la única cosa que aconseguiràs a llarg termini és que el teu cos hagi après a engreixar per intentar mantenir-se en el pes que necessita. Intentar canviar el nostre pes genètic és tan difícil com intentar canviar la nostra alçada. Tot i així, el que funciona per mantenir un bon pes és fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana, si en fas més, encara millor. Si fas tot això no cal que facis res més. Molts petons!!