Els condons treuen plaer?
Hola! Volia fer una consulta... molta gent diu que si utilitzes condó mentre fas sexe treu plaer... això és cert?
Jo sóc verge i el primer cop m'agradaria fer-ho sense condó ja que ho trobo més especial (opinió personal)Però si ho faig sense condó em prendria la píndola per no quedar-me embarassada.
Hi ha algun perill si ho faig sense condó?
MOLTES GRÀCIES!
IESP

Hola Smooy!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
El primer que has de saber és que SÍ que hi ha risc si no utilitzes preservatiu: per una banda pots quedar embarassada i per l'altra es pot passar alguna infecció de transmissió sexual.
En segon lloc, és impirtant que també sàpigues que la pastilla del dia de després NOMÉS s'ha de prendre si no s'ha utilitzar preservatiu (perquè no s'ha sigut responsable) o perquè aquest s'ha trencat (no passa sovint, però és possible). Aquesta pastilla provoca canvis hormonals i a més no sempre fa efecte, de manera que seria massa arriscat, no trobes?
A part, no és cert que els condons treguin plaer, ja que per a gaudir el que necessitem és estar tranquils i còmodes amb allò que estem fent. És a dir, si una persona té relacions sexuals però està procupat/da per un possible embaràs o infecció, segurament no s'ho passarà gens bé! Recordem, que l'òrgan que més intervé en el plaer és el CERVELL :)
Una abraçada i espero haver-te resolt els dubtes! 
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat