super urgent!!!!!(possible embaras)
hola... jo i el meu novio u vam fer i va passar una cosa molt rara(u vam fer fa 1 setmana i poc i amb preservatiu) i per a prevenir em vaig prendre la pastilla del dia de despres sense que pesessin les 72h que fica a la caixa...el dia 12 en teoria em tenia que aver vingut la regla pero sempre em b quan li dona la gana i a ratos em fa mal la panxa com si m'agues de venir... siusplau ajudam... tinc moltissima por :( graciees!
IESP

Hola Anita!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Abans de tot has de saber que si havieu utilitzat el preservatiu ja NO cal prendre també la pastilla del dia després. Aquesta pastilla és un mètode d'urgència i s'ha de prendre en cas de no haver fer servir condó o que s'hagi trencat, d'acord? No és recomanable prendre-la si ja t'havies protegit, ja que té bastant efecte en les hormones.
Podria ser que per aquest motiu, sumat als teus nervis, hagin fet que la regla se t'hagi endarrerit! I a més, ja comentes que no tens una regla regular... Et diria que no tinguis por i recordis que vas prendre les mesures per no quedar-te embarassada, ja que estar tan nerviosa o angoixada no ajuda a que baixi la regla!
Si no pots evitar preocupar-te, llavors la millor opció potser és comprar-te un "predictor" a la farmàcia (l'aparell que et diu si estàs embarassada) i sortir de dubtes.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat