Problemes d'erecció
Hola!
El meu nòvio i jo hem intentat mantenir relacions uns quants cops, però hi ha un problema: no se li aixeca. I quan se li aixeca, l'erecció li dura poquíssim. Ell insisteix en que no és problema meu, que jo faig el possible perquè li duri. Li he recomanat que s'ho faci mirar, ja que diu que mai li havia passat abans. Tot i que no ho vol acceptar, òbviament està preocupat, i em sap molt greu. Hi ha alguna manera més amb la que el pugui ajudar?
Gràcies,
Laia
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. Igual que és molt habitual que les noies estiguin nervioses en les seves primeres relacions sexuals i que per aquest otiu estiguin tenses i la penetració pugui fer mal perquè la musculatura està en tensió... els nois també poden estar nerviosos durant les relacions sexuals, encara que no siguin les primeres vegades.
Quan això passa, és força normal que l'erecció no aparegui o costi d'aconseguir. El que els nois solen tenir al cap quan hi han relacions sexuals i estan nerviosos, pot anar des de "no sabré fer-ho", "on l'he de ficar?", "ho sabré fer?", "li agradarà?", "li faré mal?", "se m'aixecarà?", "em tornarà a pasar?", etc... Aquestes preguntes poden aparèixer en les primeres relacions sexuals o quan ja el noi ha tingut diverses experiències però pel motiu que sigui està més nerviós en aquest moment que abans...
Per tant, segurament va tenir més a veure amb els seus nervis que no pas amb el fet de que tu li agradis o no...
Si us torneu a trobar amb una situació similar procureu no anar només a la penetració, jugueu, acaroneu-vos, descobriu què us agrada a cadascun de vosaltres, etc... si us ho passeu bé sense pressions ni nervis, l'erecció apareixerà, segur!
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat