La meva amiga ho fa sense condó però és perillós... com l'ajudo?
Hola!
Bé, el meu problema no és ben bé meu, però el té una amiga meva.
El cas és que ja ha tingut relacions sexuals i ens ha explicat a mi i a les meves amigues que ho fan sense condó. Ja li hem dit moltes vegades que no és segur i tot això però ella diu que ho fan amb compte i que no ho fan amb condó perquè a ell li dóna més gust.
Ens preocupem per ella per el que pot passar si algún dia no tenen sufucient compte.
És la típica noia amb la que no és fàcil de de parlar ni convèncer i també creiem que el seu nòvio la té bastant controlada. La convens de totes aquestes coses per disfrutar més ell sense tenir en compte la salut de la nostra amiga.
Com la podem conscienciar del problema que suposa això sense que s'adoni que ho fem?
Necessitem ajuda!
Moltes gràcies per llegir-ho!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'IESP. El millor seria conscienciar-la de manera que se n’assabenti! Per sort, té unes amigues que l'estimen i es preocupen per ella, ara bé, si vosaltres li expliqueu els riscos que comporta tenir relacions sexuals sense preservatiu però ella decideix fer-ho sense, no hi podeu fer res. L'únic que podeu fer és dir-li el que us preocupa i explicar-li els riscos que té no utilitzar condó.
Llegiu-li algunes consultes del consultori de noies que s'han quedat embarassades o que els han sortit berrugues als genitals, o infeccions diverses, etc... si no ho veu real, no ho veurà possible, i seguirà sense tenir en compte els riscos que comporta.
Sou molt bones amigues consultant per ella. És molt afortunada!
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat