Els meus pares em fan por
Hola,
Tinc un problema. Els meus pares no saben que jo sóc homosexual. I doncs, la meva mare no sé si ho és o no, però el meu pare és totalment homòfob. Va dir que seria capaç d'exterminar-los a tots perquè tothom fós normal. Justament ahir vaig decidir fer una cosa abans d'arrepentir-me. Vaig decidir de dir-ho per Snapchat perquè la gent ho sapigués abans que els meus pares. Ara visc amb la por de que qualsevol dia em preguntin sobre el tema i no sàpiga com reaccionar.
La meva pregunta és: Com haig de reaccionar quan ells es donin compte? Haig de mostrar certa actitud? Hauria de parlar amb ells sobre el tema abans que ho facin ells?
Gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Aquest és un moment molt important i alhora delicat per moltes persones homosexuals, sobretot si a casa s'escolten comentaris homòfobs.
Per fer el pas i sortir de l'armari, el primer de tot és acceptar-se a un mateix, aquest és el pas bàsic, saber qui ets, i estimar la teva identitat com a persona! El nostre company Gabriel J. Martin és psicòleg i està especialitzat en psicologia afirmativa gai, a la seva pàgina trobaràs molts articles interessants
Quan et sentis preparat per donar el pas i dir-ho als teus pares, has d'estar preparat per esperar-te qualsevol resposta, però si no ho entenen el problema serà seu, ells també hauran d'assumir que el seu fill té una orientació sexual diferent a la seva però igual de vàlida! Tens dret a poder viure la teva vida de forma lliure i podent mostrar el teu amor cap a les persones que estimis, i viure l'amor de forma plena, sempre!
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat