COM SERÀ LA MEVA PRIMERA VEGADA? (HH)
Hola, soc una noia de 16 anys. Estic apunt de fer 17 i sento que soc la més lenta en relacions de les meves amigues.
He tingut alguns lios però fins ara no he tingut novio.
Amb els lios he avançat molt, ja que ja m'han fet dits i he experimentat bastant.
Ara bé, a l'hora d'intentar fer-ho amb algun noi sempre em tiro enrere perquè em fa molta por que em faci mal...
Moltes amigues meves creuen que ja ho he fet perquè soc el prototip de noia madura i alta que sembla que ja hagi fet l'amor, però no.
Amb el meu novio no avanço res. Ni dits, ni res. Ja no se que fer. Tinc ganes de fer-ho però a poc a poc encara que cuan estic a punt sempre m'entra la por i no ho faig.
Com serà la meva primera vegada? Sé que cada noia es diferent, però mes o menys que com ho viuen les noies?
Moltes gràcies i perdó per les faltes.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Com molt bé dius cada noia ho viu diferent, però en general la primera vegada sol ser "torpe", no naixem ensenyats! Solen haver-hi molts nervis (i només la primera vegada, nervioses/nerviosos ho estem en algunes més relacions), com més nerviosa més tens estarà el teu cos i per tant més probabilitats que faci mal. Com més relaxada més probabilitats que faci menys mal.
Amb la persona que donis aquest pas has de tenir molta confiança i més si et fa tanta por, t'ha de respectar, ha de saber que estàs nerviosa i que vols anar mooooolt a poc a poc, i si en algun moment et fas enrere ho ha d'entendre. El lloc on esteu també és important, un espai còmode, confortable i tranquil (i saber que ningú interromprà en una estona), i sobretot, el més important, ho has de fer perquè ho vols fer, no per pressió ni perquè les teves amigues ja ho han fet.
Moltes gràcies per utilitzar el consultori!
Una abraçada!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat