Tinc 12 anys i...
Tinc 12 anys però faré 13 aquest desembre. Des dels 10 anys que em sento malament amb el meu cos, o sigui que em veig molta panxa, les cames,... Amb aquesta edat li explicava a me mare i em deia que era normal perquè estava creixent. Bueno,la veritat és que en aquella època totes les meves amigues pensaven d'elles el mateix que jo pensava de mi però al arribar a l'institut ha canviat. Elles ja no estan gens gordes i no diuen que ho estan. Jo intento parlar amb elles del que jo sento encara però em diuen que sóc una pesada i que acabaré tenint anorèxia. Peso més o menys 45k i medeixo 1,56 més o menys. D'esport faig zumba i de vegades abdominals a casa. Tot i que sé que no està bé, hi ha dies que em passo des de les 8 fins a les 15 sense menjar res però és que sinó em sento malament. Creus que estic bé de pes o si corro perill de tenir anorèxia? Mersii
Sara Bujalance

Hola Julietta! El teu pes és correcte així que no facis cap intent d'aprimar perquè seria molt perillós tant per la teva salut física com per la teva salut mental! Si comences a obsessionar-te amb aprimar i fer esport pots acabar tenint un problema greu com l'anorèxia, per això les teves amigues es preocupen per tu. Que passis tantes hores, de les 8 a les 15 sense menjar, és molt perillós per a tu! El que has de fer és parlar amb els pares i explicar-lis el que t'està passant, ells t'estimen més que a res i faran tot el possible per ajudar-te a sentir-te bé i a evitar que això que t'està passant ara es converteixi en un problema, així que parla amb els pares com abans millor. Ànims i un petó molt gran, ja saps que post trobar-me aquí, al consultori, ok?