1527AJUDAAA
Hola! Sóc una noia de 13 anys. Mira tinc diferents dubtes.
Bé el primer es que avere tinc novio i ja portem bastan juns, m'agradaria tenir relacions sexuals, tot i que tinc una mica de por que me faci mal i també pk no se si soc massa petita i no magradria tenir un disgust.
Segon, jo em masturbo desde ia fa temps, i com he llegit no es cap cosa dolenta, be el que passa esq despres d masturbarme me surt una cosa i em taca les calses puc fer-hi algo al respecte? I una altra cosa es dolent masturbarse mes duna vegada al dia?
Tercer, em podriau aconsellar una mica com ens podem posar ''calents'' amb el meu novio?
I per ultim, quan fas l'acte sexual els orgasmes venn un darrere laltre o sa danar parant quan ni tens un, o ns com funciona.
Merci per la vostra atencioo!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Moltes gràcies per la confiança!
Com ens fas moltes preguntes les copiarem totes i les anirem resolent una a una:
- “Tinc una mica de por que me faci mal i també perquè no se si soc massa petita i no m’agradaria tenir un disgust”
El millor que podries fer és parlar amb ell i comentar-li aquesta por que tens, aquests dubtes, ... el més important per a tenir una relació sexual, sempre, però més per primera vegada és: que ho facis per voluntat pròpia, no per la pressió dels altres; la confiança amb la persona, saber que pots comentar els dubtes, les pors, les preguntes que tinguis sobre el tema, saber que si et fas enrere en algun moment ho respectarà i t'entendrà, etc...; saber que si vols esperar, ho respectarà; i un espai còmode i tranquil, etc...
I sobretot tenir clar que si no ho fas amb totes les precaucions que cal, les conseqüències poden ser molt impactants. Hem de tenir molt en compte el factor "salut".
- “Després de masturbar-me me surt una cosa i em taca les calces puc fer-hi algo al respecte? I una altra cosa es dolent masturbar-se mes duna vegada al dia?”
És normal, és el flux vaginal i apareix com a lubricant en les noies/dones quan estan excitades.
No és dolent masturbar-se sempre i quan es faci perquè ve gust i perquè així aprens més coses sobre la teva sexualitat.
- “Em podríeu aconsellar una mica com ens podem posar ''calents'' amb el meu novio?”
El millor és que us conegueu l’una l’altre, conèixer què li agrada a un i que li agrada a l’altre, però les persones som tant diferents que no podem dir-te què us pot “posar calents” a vosaltres en concret, és millor que ho descobriu vosaltres mateixos, no creus?
- “Quan fas l'acte sexual els orgasmes venen un darrere l’altre o s’ha d’anar parant quan en tens un?”
Dependrà de l’estimulació que rebis, en general els nois, després de l’orgasme necessiten un temps de repòs (període refractari), les noies/dones, depenent del grau de coneixement propi i de si l’estimulació és l’adequada poden enllaçar un orgasme darrere l’altre.
Crec que no ens hem deixat cap pregunta sense resposta!
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat