PREOCUPADA
Hola adolescents!
Us explico, ja fa uns dies que estic preocupada per un retras de la regla. Jo normalment la tinc molt regular. L'ultima vegada (el mes passat, desembre) ja sem va retrasar uns 3 dies que per una atre persona no es res pero a mi se'm va fer extrany, i aquest mes m'havia de venir ara a principis (2 de gener) i no m'ha vingut. Uns 3 dies abans vaig tenir sexe oral amb un noi, ens vam masturbar, i vem intentar tenir sexe anal (pero no va ser casi res), pero en cap moment hi va haver pentració per la vulva (podria ser que toques amb el penis l'entrada, pero tot i aixi es va correr molt després) . Aixi que la meva pregunta es, podria haver hagut perill d'emabaras? Tambe e d'afegir que pels volts del 4 /5 de gener em vaig posar malalta (febre alta i angines bestant fortes). Es degut aixo que se'm a retrasat? Començo a estar molt preococupada.
Moltes gràcies adolescents😉
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. La regla es pot desregularitzar per diversos motius: per nervis, per alteracions hormonals, per canvis de pes molt bruscos, etc...
Pel que fa al risc d'embaràs, si no v haver penetració vaginal i l'ejaculació no va ser a l'entrada de la vagina, el risc és gairebé inexistent. Ara bé, com a agents de salut, t'hem de comentar que quan hi ha sexe anal s'ha d'utilitzar preservatiu SEMPRE, ja que encara que no hi hagi risc d'embaràs sí que hi ha risc d'Infecció de Transmissió Sexual.
Per a properes ocasions tingueu-ho en compte, i si després heu de fer penetració vaginal, heu de canviar el preservatiu, el preservatiu de l'anus no pot ser el mateix que entri a la vagina.
Tornant al tema de la teva consulta: si la regla segueix irregular, el millor és que consultis al ginecòleg per a que pugui comprovar que tot està bé o si cal fer algun tractament per a regular-la.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat