Porto mesos sense tenir ganes de sexe
Hola! Tinc parella des de fa tres anys, i sempre hem tingut una vida sexual molt activa, però des de fa quatre o cinc mesos mai vull tenir relacions sexuals. A la que m'hi poso ho gaudeixo i arribo a l'orgasme de forma normal, però mai tinc ganes per a començar. Això ha fet que gairebé no hagi tingut relacions amb la meva parella en tot aquest temps, i ell ho està notant. Ahir en vam parlar (jo sempre intento evitar el tema perquè ni tan sols sé explicar el que em passa), ell em va dir que es sent acomplexat perquè creu que és perque ell ja no m'agrada, i tot i que jo li he assegurat que no és això, sé que segueix pensant-ho. La cosa és que no tinc ni idea de per què m'està passant això. Mai m'he sentit a gust amb el meu cos, i no em sento còmode estant despullada, però això mai havia sigut un problema fins ara. Ell està disposat a ajudar-me però per a poder posar-hi remei necessito saber què és.
¿Què puc fer?
Moltes gràcies
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove. Abans de respondre't et volem fer una pregunta: ha passat alguna cosa a la teva vida, fa 4 o 5 mesos? Alguna cosa que t'hagi afectat emocionalment? Algun canvi? Utilitzes mètodes anticonceptius hormonals? , etc... no sabem la resposta però si la resposta és que sí, planteja't si pot tenir relació o no amb aquesta falta de desig...
Si la resposta és que no ha passat res, aleshores potser el que et passa és que reacciones al desig reactiu i no al desig actiu. T'expliquem la diferència:
- El desig actiu és aquell desig que apareix de cop, com per art de màgia (el que tothom vol sentir).
- El desig reactiu és aquell desig, aquelles ganes, que apareixen en reacció a alguna cosa prèvia. Per exemple: si veus alguna cosa que t'excita, et poden venir ganes; si la teva parella inicia una relació sexual, t'acabes animant i t'ho acabes passant bé, per tant, el teu cos reacciona.
Amb quin desig funciones més?
És important saber com funcionem per poder entendre... Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat