He conegut a un noi que m'agrada, pero te 20 anys
Hola, he conegut a un noi que m'agrada molt pero te 20 anys i jo 12 anys, no se que fer, perquè parlem molt y diu de quedar, les meves amiges diuen que m'hel folli, y jo no ser que fer, perquè ting ganes, pero hem fa por que nomes hem vulgui per aixo, he quedat amb ell, un parell de vegades y ens hem liat, i tocat una mica, pero clar hem fa molta por perque no se que fer. SIUSPLAU ADOLESCENT AJUDAM!!!!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. De moment només heu quedat, us heu liat i us heu tocat una mica l'un a l'altre...encara no s'ha parlat de tenir relacions sexuals... el que nosaltres et recomanem és que abans de fer aquest pas, encara que aquest noi t'agradi molt, valoris bé què vols fer? què significa per tu tenir relacions sexuals amb ell?
També pots parlar amb ell i comentar-li aquesta por que tens, aquests dubtes, ... el més important per a tenir una relació sexual, sempre, però més per primera vegada és: que ho facis per voluntat pròpia, no per la pressió de les amigues o del noi més gran que tu; la confiança amb la persona, saber que pots comentar els dubtes, les pors, les preguntes que tinguis sobre el tema, saber que si et fas enrere en algun moment ho respectarà i t'entendrà, etc...; un espai còmode i tranquil, etc...
I sobretot tenir clar que si no ho fas amb totes les precaucions que cal, les conseqüències poden ser molt impactants. Hem de tenir molt en compte el factor "salut".
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat