sóc tonta
tinc 16 anys, faig 1.67 i peso 65kg. si us plau proposeu-me coses per perdre pes! la meva mare no em vol portar a una dietista i per tant, menjo normal. Potser hauria de deixar de menjar greixos però és que deixar de menjar xocolata o formatge, no crec que aguanti. També menjo fruita i verdura. necessito aprimar-me, estar així em fa esta de molt mal rollo.
Sara Bujalance

Hola Laia! Per l'edat i l'alçada que tens el teu pes és normal, així que, en realitat, no cal que t'aprimis, per això la teva mare no vol que facis cap dieta. Ara bé, si vols saber com menjar per poder tenir una bona salut i mantenir un pes correcte, el millor que pots fer és menjar de tot, de forma equilibrada i fer esport, uns 3 cops a la setmana. A part d'això, el millor que pots fer també és acceptar-te tal i com ets, ja que és fonamental per a trobar-se bé. Aprèn a mirar el teu cos amb bons ulls, segur que tens coses molt maques, només has de saber veure-les! Una altra cosa molt important, no intentis deixar de menjar xocolata, formatge o coses que t'agradin, és necessari menjar de tot, si et prohibeixes algun aliment l'únic que aconseguiràs és obsessionar-te amb aquell aliment i acabar menjant-ne amb ansietat! El que has de tenir en compte és que hi ha aliments que s'ha de menjar cada dia (com la fruita, per exemple. I el formatge, com que és un làctic, també el pots prendre cada dia), i aliments que s'han de menjar de tant en tant, com la xocolata. De totes maneres, tingues en compte que, a vegades, ens obsessionem amb el tema de pes però, en realitat, molts cops el malestar que tenim té a veure, més aviat, amb temes psicològics, per això seria convenient que en parlessis d'aquesta preocupació i de com et sents amb algun adult de confiança, de cara a que t'ajudés a sentir-te millor a nivell psicològic. Ah! i de tonta no en tens res, tothom se sent malament a vegades i ningú es tonto per tenir un moment de baixón!. Un petó!