Por molta por
Hola. Primer de tot, dir-vos que moltes gràcies per respondre moltes de les preguntes que he fet.
El meu problema es que tinc por de tenir relacions sexuals amb preservatiu i quedar-me enbarasada.
Fa un temps el meu millor amic emb va dir per fer-ho perque ens coneixem molt i axi seria meinys incomode.
Jo li vaix dir que si.
Ya emb quedat pro si o fem i emb quedo enbarasada? Quines posibilitats hi ha de quedarte amb preservatiu?
GRACIÉS.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Moltes gràcies per les teves paraules, ens animen molt a seguir treballant!
El que heu de fer per a no contraure cap ITS ni quedar-vos embarassats, és utilitzar correctament el preservatiu.
El bon ús del preservatiu és:
- Tenir-lo guardat en un lloc segur (ni a la cartera, ni entre les monedes, ni en lloc on toqui molt el sol)
- Posar-lo quan el penis estigui erecte
- Baixar la goma completament fins la base
- Utilitzar-lo SEMPRE que hi hagi una relació sexual amb penetració
- Un cop ell hagi ejaculat, cal treure'l amb molt de compte per a que no quedi dins
- Comprovar-lo inflant-lo d'aigua, si hi ha algun forat l'aigua s'escaparà
Si falla, es trenca o es treu i hi ha ejaculació, podeu anar a urgències a buscar la píndola del dia després o comprar-la en una farmàcia.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat