Primera vegadaa
Hola! Sóc un noia de 15 anys i tinc novio des de fa 2 anys. Volem fer un pas més i fer-ho. Ho vam estar parlant fa poc.
Però sempre he escoltat que avants de tenir cap relació sexual s'ha d'anar al ginecóleg i fer-te unes proves, però no vull dir-li a la meva mare que m'hi porti perquè no li vull dir que vull perdre la virginitat ara, de veritat, tinc confiança amb ella pero no puc ni vull. Es que no tinc nidea de que he de fer!
Siusplau ajudeume per què em preocupa molt aquest tema.
Moltes graciess!!!<3
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Suposem que on hagis llegit això ho recomanaven per a evitar contagis d'Infeccions de Transmissió Sexual. si no hi ha opció de fer aquesta analítica (que no és obligatòria), el que heu de fer per a no contraure cap ITS ni quedar-vos embarassats, és utilitzar correctament el preservatiu.
El bon ús del preservatiu és:
- Tenir-lo guardat en un lloc segur (ni a la cartera, ni entre les monedes, ni en lloc on toqui molt el sol)
- Posar-lo quan el penis estigui erecte
- Baixar la goma completament fins la base
- Utilitzar-lo SEMPRE que hi hagi una relació sexual amb penetració
- Un cop ell hagi ejaculat, cal treure'l amb molt de compte per a que no quedi dins
- Comprovar-lo inflant-lo d'aigua, si hi ha algun forat l'aigua s'escaparà
Si falla, es trenca o es treu i hi ha ejaculació, podeu anar a urgències a buscar la píndola del dia després o comprar-la en una farmàcia.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat