SEXE PER PRIMERA VEGADA I TINC POR DE LA REGLA
Bones! Primer de tot gràcies per llegir-me i respondre:)
Resulta que la meva ultima regla va ser pels vols del 7 de desembre i aquest desembre mateix he mantingut la meva primera relació sexual. Ho hem fet amb preservatiu i suposo que tot ha resultat bé. Avui mateix ho hem repetit i s'em ha quedat el preservatiu mig a dins però suposo que són coses que passen.... O NO????
L'he tret i se'n ha posat un altre. Pel que estic preocupada és per la regla, m'hauria de venir demà però estic espantada perquè tampoc la tinc molt regular i em fa molta por que no vingui. Però no sé, ho hem fet tot correctament em suposo... Em fa moltíssima por tot! I no confio ni dels preservatius ja! Si no em ve.... que faig? Però que no sempre t'has de quedar embarassada si has fet servir un mètode anticonceptiu!
Vaig una mica perduda... M'encanta el sexe però em fa por després la regla i tot! Em calmes explicant-me una mica tot plegat?
Moltes gràcies i espero que em responguis totes les meves preguntes i preocupacions!
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de consulta jove de l'IESP. Moltes gràcies per compartir amb nosaltres les teves preocupacions, segur que ajudarem a moltes persones que es troben en situacions similars a la que ens expliques.
El preservatiu si l'utilitzem correctament té un 99% de fiabilitat, és adir hi ha un risc que es trenqui, que no funcioni, que falli, ... però si el poseu quan el penis està erecte, baixeu la goma fins la base del penis, i sempre que hi hagi contacte entre els vostres genitals hi ha el preservatiu posat, el risc només hi serà si es trenca o queda dins després de l'ejaculació.
Si ja tens la regla irregular i estàs tant preocupada, segurament la regla no vindrà el dia que et toca, si passada una setmana del dia que t'ha de venir no t'ha vingut, fes-te un test d'embaràs per sortir de dubtes, quedar-te tranquil·la si és negatiu i deixar que el teu cos es relaxi per a que baixi la regla.
Esperem haver resolt els teus dubtes i haver calmat una mica la teva angoixa.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consultajove.cat