TROMBOFÍLIA
Hola, sóc una noia de 14 anys que tinc una enfermetat que es diu trombofília.
Fa uns anys la meva hematòloga hem va dir que no podía pendre píldores per precaució. El cas es que ara tinc por de fer-ho i que es trenqui el condó o algo semblant.
Hi ha alguna pastilla nova semblant a la píldora que no posis en perill la meva salut en un cas d'emergència?
Què podría fer si es trenqués el condò?
Moltíssimes gràcies.
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per fer-nos una consulta!
Les pastilles a les que es referia l'hematòloga eren les "pastilles anticonceptives": aquestes són un tractament hormonal que serveixen per no quedar-se embarassada i es prenen una cada dia (encara que no es tinguin relacions sexuals aquell dia).
Quan es trenca el condó, la pastilla que cal prendre és la "pastilla de l'endemà" (també anomenada "del dia després" o "postcoital"). Aquesta pastilla és un mètide d'urgència i es pren en situacions concretes, per exemple quan s'ha trencat el preservatiu.
Per tant, no estem parlant de les mateixes pastilles, d'acord? Tot i això, si tornes a veure a la teva doctora, aprofita per a preguntar-li tot el que necessitis (si cal porta una llibreteta per apuntar), ja que es tracta de la teva salut :)
Una abraçada i espero haver-te ajudat!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat