NECESSITO SABER COM PUC AJUDAR
Bon dia,
Soc una noia de 16 anys i aquesta consulta era perquè ja no sé que més fer o dir-li a la meva cosina. El cas és que ella és una noia de la meva edat i que sempre ha estat molt tímida i li ha costat relacionar-se amb la gent. Amb mi no perquè soc la seva cosina. Doncs fa unes setmanes em va dir que estava 'de lio'amb un noi que abans ja havia posat les banyes a la seva nòvia amb ella (la meva cosina) i desprès em va dir que havien estat a punt de fer l'amor sense condó. Jo quan ho vaig sentir vaig començar a advertir-la, no solament de l'embaràs, sino també de les milers de malalties que podia agafar i em va dir que em faria cas pero que ell ja sabia el que feia i treuria el penis abans de 'que es corrés' i li vaig dir que igualment no ho fes. Van passar unes setmanes i em va explicar que ho havia fet sense condó. Em vaig enfadar molt amb ella i vaig tornar-li a repetir tot el que comportava. Però em va dir que té pensat fer-ho més cops. Em sap greu per ella que no es pugui valorar ja que aquest només la vol per tenir plaer ell ja que no vol establir cap relació amb ella. No sé que més fer. Ho he parlat amb un adult de confiança i m'ha dit que torni a parlar amb ella. El seu pare i la seva mare es van divorciar quan ella era petita i això de sentir-los discutir sempre li va afectar negativament. A la meva cosina la veig molt poques vegades ja que viu lluny i quasi sempre està amb la seva mare. M'agradaria fer-li veure d'una vegada que ella val més del què es pensa i que pugui veure tot el perill que comporta encara que ja li hagi dit moltes vegades. M'agradaria que em poguessiu ajudar. Moltes gràcies! Laura.
IESP

Hola Laura!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Abans de tot, felicitar-te per la teva actitud! És genial que et preocupis així per la teva cosina i la vulguis ajudar tant :)
Dóna la sensació que a ella li costa molt dir "NO", segurament per no tenir cap conflicte o per por a deixar d'agradar al noi... Però el pitjor de tot és que al final, a qui deixarà d'agradar és a ella mateixa. Posar-se en risc per una altra persona no compensa mai...
Potser estaria bé que, quan tornis a parlar amb ella, li preguntis ben bé perquè accedeix i què li fa por de negar-se a fer-ho sense preservatiu. També és natural no veure el risc si mai has tingut un ensurt (fins que passa alguna cosa negativa, que llavors comencen els sentiments de culpa o de vergonya).
La teva cosina ha de valorar la seva salut i saber que utlitzar preservatiu és una forma de mostrar respecte cap a un mateix i cap a l'altre! Segur que ells dos no han parlar de tot el que pot passar... Per exemple, si la novia d'ell té relacions sexuals amb una altra persona i li passa una Infecció, ella podria passar-li al novio i aquest a la teva cosina (així funciona la transmissió d'infeccions, per això va tan ràpid). En cas d'un embaràs, quin seria el seu paper? Què voldria fer ella? Sap si ell l'ajudaria?
Molts ànims Laura!!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat