Asexual?
Hola, sóc una noia de 21 anys i sexualment activa des dels 16. Fins fa dos anys sempre havia tingut rotllets i relacions esporàdiques placenteres incloguent tot tipus de sexe (oral, anal, vaginal, masturbacions,..), però fa dos anys que tinc parella estable i no m'apeteix fer-ho amb ell. Al principi pensava que em feia vergonya perquè és més seriosa la relació que en els altres casos però últimament cada cop em ve menys de gust inclús el sexe "normal". També crec que he tingut bastanta por a que em vegui només com un objecte sexual i volia "ferme respectar". Crec que tot això m'ha fet avorrir les relacions sexuals i ara prefereixo masturbarme i amb ell fer qualsevol cosa, prefereixo una abrasada al sexe. L'estimo moltisim i jo crec que podria viure sempre amb ell tenint poc sexe, però em preocupa que ell és cansi i de vegades acabo tenint relacions una mica per complaurel. No vull tallar la relació perquè l'estimo molt, quina solució hiha? Moltes gràcies per adelantat!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
Deixar de tenir ganes de sexe, pot ser per molts motius!
A vegades és per un mateix, perquè alguna cosa canvia (a nivell d'autoestima, per exemple) i altres cops té a veure amb la parella (per la rutina, la desconfiança...)
Pensa que si siu parella, no et pot veure com un objecte ni està amb tu per aprofitar-se! El sexe és una manera més de dir el que sentim cap a l'altre persona, oi? A més, les relacions sexuals no sempre han de ser amb penetració, ja que hi ha més pràctiques plaenteres (com la masturbació, que dius).
Intenta fer memòria sobre com era la vostra relació abans d'això, i mira què ha canviat. Quan ho detectis, parla-ho amb ell i explica com ets sents.
Si és una situació complicada per vosaltres dos, sempre podeu demanar ajuda a un terapeuta de parella. En aquest cas, et recomano que facis una visita al nostre web: www.consultajove.cat
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat