Ejaculació Precòs
Hola, soc un adolescent "anònim" de 15/16 anys que està apunt de perdre la seva verginitat, i el que més por em fa és la famosa "ejaculació precòs", ja que no aguanto gaire al masturbar-me i em fa por que sigui igual al fer l'amor, m' agradaria saber si és segur que seré precòs i si hi ha tècniques, alimentacions o qualsevol cosa que m'ajudi a solucionar-ho! Gràcies per l'ajuda, no paro de menjar-me el cap!
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
El ser "ejaculador precoç" és una etiqueta molt injusta.. Bàsicament perquè els nois tenen una resposta sexual més curta que les noies, i si hi ha poca experiència i és jove (com en el teu cas), és súper normal ejacular ràpid.
No es pot controlar voluntàriament, de manera que no et pressionis, ja que aprendràs a detectar el moment de l'ejaculació amb la pràctica. Com més pendent i ansiós estiguis per aquest tema, més probabilitat hi haurà que ejaculis ràpid (a conseqüència dels nervis).
Si estàs amb una persona per primer cop i ejacules, no passa res realment! Estàs una estona per l'altre persona i tornes a començar (l'erecció pot tornar a venir aproximadament als 30minuts)
I quan estiguis sol, durant la masturbació, apren a detectar el punt de no retorn: és a dir, aquell moment que, encara que deixessis de tocar el penis, ejacularies igualment. Si ho aprens a detectar, podràs parar abans i evitar ejacular (i si estàs amb l'altra persona, caldrà parar de penetrar o canviar de posició)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@sexsapiens
www.consultajove.cat